imanemeziani.reismee.nl

London

Helloooo there!

De eerste travelpost heeft even op zich laten wachten, maar hier is 'ie dan! :)

Zoals ik in mijn vorige blogpost heb beschreven, zal ik beschrijven wat er allemaal te doen valt in de twee grootste steden van Engeland: London en Birmingham.Omdat deze blogpost denk ik toch best lang zal worden, zal ik een aparte post schrijven over Birmingham.

LONDON (CENTRAL)

Yes, the most famous one! De stad waar ik als kind altijd wilde wonen.Londen is dé stad waar mensen aan denken wanneer ze Engeland horen. Oke, misschien niet alle mensen, maar je weet wat ik bedoel. Er valt ontzettend veel te zien en persoonlijk kan ik geen genoeg krijgen van de stad. Tijdens mijn buitenlandstage ben ik meerdere malen naar Londen geweest. De eerste keer ben ik vooral in 'Central London' geweest aka de plek waar de meeste toeristen komen. Nou, wat moet je op z'n minst een keer gezien hebben?


The London Eye: Of je er voor kiest om het reuzenrad ook in te gaan, is aan jou. Je kan er in ieder geval mooie foto's maken (maar dat kan overal in Londen, want ja uhm.. HET IS LONDEN). Een alternatief/tip: The Sky Garden. Dit is een gebouw waar je (gratis!) naar binnen kan en kan genieten van een super mooi uitzicht op de bovenste verdieping. Het beste is om vooraf te reserveren, zodat je gegarandeerd een plekje hebt. Yes, I do my research and you're welcome.

Buckingham Palace: Ook zo'n typische 'ik ben in Londen, dus ik moet dit zien-spot.' Kom ik een royal tegen? Het antwoord is hoogstwaarschijnlijk nee, MAAR you never know. Rond Buckingham Palace heb je ook mooie plekken/velden die een foto waard zijn! Het mooiste is natuurlijk om een foto te maken bij de hoofddeuren (hoofdingang) van het paleis, maar onthoud wel dat, vooral op zaterdag, het heel druk is en iedereen klaar staat met een camera/telefoon om een foto te maken. Mijn tip is daarom ook om zo vroeg mogelijk te gaan. Oh ja, niet agressief worden en mensen niet in de fontein duwen is ook wel een goede tip. Patience, my friend, patience.

South Bank: Een plek waar verschillende keukens samen komen. Toen ik hier naar toe ging, zag ik een grote 'food market' staan met eten uit allerlei delen van de wereld. Let me tell you one thing: HET ROOK ZÓ LEKKER. Ik had ook het gevoel dat ik even in een ander land was toen ik bij een kraam stond. Het was zo mooi om allerlei culturen en gerechten samen te zien. Dus mocht je op zoek naar lekker street food, dan kan je hier terecht.

Trafalgar Square: Een van de bekendste pleinen in Londen met grote beelden en een fontein. Fact: Dit is een van de plekken waar James Bond is opgenomen. Ook een mooie plek om gezien te hebben!

Tower Bridge: Dit is ook weer zo'n typische plek die je gezien moet hebben en waar je een foto moet maken. Het is een mooie brug. Tja, meer dan dat kan ik er niet over zeggen.

Piccadilly Circus: Madison Square & Broadway van Londen. Dit is een groot bekend plein met enorme billboards én de plek waar je goed kan shoppen, maar ook naar de film of een musical kan. Je hebt hier echt even een 'New York gevoel'. Genoeg te zien en te doen dus!


LONDON (KENSINGTON & CHELSEA)

Say hello to another beautiful part of London!

Kensington Palace: Na Buckingham Palace het bekendste paleis in Londen. Wil je het paleis bekijken? Dat kan! Je moet wel betalen voor een kaartje. Studenten krijgen korting als ze een studentenbewijs mee hebben. Je kan hier zien hoe de royals vroeger hebben geleefd. Ook nu zijn ze er (soms?) te vinden. Er lopen ook 'acteurs' rond die de rol spelen van de Engelse royals van eeuwen geleden. En nee, deze mensen zijn bloedserieus en blijven ook echt in hun rol.

Kensington Gardens & Hyde Park: Dit zijn allebei grote parken/tuinen/velden waar je zen kunt worden en even een andere minder drukke kant van Londen kan bewonderen.


Kyoto Garden: Wanneer ik ergens naar toe wil, doe ik research en probeer ik zo de beste en mooiste plekken te vinden, ook plekken die minder bekend zijn. Kyoto Garden is hier een voorbeeld van. Na wat onderzoek te hebben gedaan, heb ik deze plek ontdekt. Het is een mooie Japanse tuin met een mini waterfall. Dé plek voor mooie foto's! I'm not even kidding, ik had even het gevoel dat ik in Japan was. Tip van moi.

Notting Hill & Portobello Road: Een wauw-buurt om te zien! Notting Hill staat bekend als de buurt met de kleurrijke huizen. Je vindt hier elk huis in een andere kleur: van knalgeel tot babyblauw, so take that fabulous picture. Ook beroemdheden hebben hier een huis of zijn hier blijkbaar regelmatig te vinden. Tenminste, dat is wat ik gelezen heb. EN WIE IS ER EEN CELEBRITY TEGENGEKOMEN?! I don't know, but not me. Verder heb je hier veel leuke winkeltjes met unieke dingen en kunstwerken. If you're into vintage: ook hier heb je de meest bijzondere vintage spullen/kleding! Portobello Road market is een grote markt hier waar je letterlijk van alles kunt vinden, van fruit tot zelfgemaakte sieraden. Er zijn hier ook veel ijssalons én Italianen te vinden. Waar Italianen zijn, is lekker eten te vinden.. #VivaItalia

Er is genoeg te zien in Londen! Ga daarom ook veel lopen en plekken ontdekken. Ik heb suuuuper veel gelopen, maar ik heb hier zelf weinig van gemerkt, omdat je tegelijkertijd bezig bent alles te bewonderen én je dagelijkse work-out heb je ook meteen afgerond. (; Oh ja, the Big Ben wordt momenteel gerenoveerd. Je zal 'm wel zien (of naja, deels), maar tot 2021 NIET horen als je in Londen bent.

Ik heb veel foto's gemaakt, maar helaas kan ik maar een beperkt aantal foto's toevoegen op deze blog. Er komen meer blogposts aan, dus ik moet alles (het max. aantal foto's) zo goed mogelijk verdelen over de posts.

Reacties en/of vragen zijn zoals altijd meer dan welkom! Thank you for reading and see you next time! :)

Peace,

Imane

Reacties

Reacties

Alyssa

Zo leuk om te lezen allemaal! Ik wil daar ook gewoon een keer heen, maar dan wel met jou als gids! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!